מה נדרש לבדוק טרם רכישת מרכזיה בענן לעסק?

הבדיקות לפני רכישת מרכזיה בענן לעסק

בדיקה של הדרישות הטכניות היא תנאי לניצול היתרונות של מרכזיה בענן לעסק. למעשה, בלי עמידה בדרישות טכניות מסוימות יכול להיות שבכלל לא יהיה ניתן להתקין את המרכזיה.

לכן, יש בדיקות שאותן כדאי לבצע עוד טרם רכישת מרכזיה בענן. בכל מקרה של דילמה והתלבטות, רצוי שבעלי עסקים יתייעצו עם אנשי מקצוע ובמידת הצורך גם ישוו בין המפרט הטכני של מרכזיות שונות על פי מידע שיש באתרי האינטרנט.

כך בודקים את מוכנות רשת התקשורת

קודם כל, יש לבדוק את מוכנות רשת התקשורת המקומית. בכל נקודת קצה שאליה מחוברת שלוחה של מרכזיית IP, צריך להיות חיבור אתרנט מקומי של 1 ג'יגה לפחות. אם רשת התקשורת המקומית לא מסוגלת לעמוד בעומס, יש מקום ליצור קשר עם חברת האינטרנט והספק ולברר לגבי האפשרויות שעל הפרק.

בכל מקרה, צריך גם לברר מה רמת העומס והרעש על רשת האינטרנט עוד לפני הוספת המרכזיה בענן עבור העסק. אם לדוגמא יש בעסק מחשבים ישנים ומוצרי רשת שלא עולים בקנה אחד עם הטכנולוגיה הקיימת, התוצאה עלולה להיות רעשים שיגרמו לקריסה של התשתית כולה. במקרים כאלה, עדיף להיפטר ממכשירי התקשורת הישנים ולהחליף אותם במכשירים חדשים יותר.

רכישת מרכזיה בענן לעסק

איזה חיבור עסקי הכי טוב עבור מרכזיה בענן?

סוג אחר של בדיקות מתמקד בחיבור העסקי הכי נכון עבור רכישת מרכזיה בענן. אם רוצים שהמרכזיה תהיה זמינה מכל מקום ובכל שעה, צריך לבסס אותה על חיבור משולב. חיבור משולב כולל בתוכו גם את הטלפוניה העסקית המקושרת לענן וגם את המענה לשאר הצרכים של העסק – החל מחיבור מערכות משיקות, דרך חיבור ליישומים ועד רמת האבטחה והשרידות הנדרשים עבור תחום הפעילות הרלוונטי.

לבסוף, מה שבודקים טרם רכישת מרכזיה בענן לעסק זה את האותיות הקטנות בחוזה או בהסכם השירות. למרות שהנושא הזה לא קשור להיבט הטכני של המרכזיה, הוא לא פחות חשוב. מבחינת בעלי עסקים, היכרות עם תנאי החוזה היא גם תנאי לחיסכון בהוצאות ולמניעת הפתעות בתשלום החודשי על השירות הקבוע.