יתרונות מול חסרונות של מרכזיה בענן

מרכזיה בענן היא פתרון תקשורת שמבוסס על שימוש בשרת מרוחק. היות והמרכזיה הדיגיטלית למעשה נמצאת ושמורה על גבי שרת מרוחק, זה אומר שאפשר להגיע אליה מכל מקום ומכל מכשיר עם חיבור לאינטרנט.

בפועל, המשמעות היא שמרכזיה בענן מסוגלת להחליף מרכזיית טלפון רגילה ואף להציע שורה ארוכה של יתרונות. מנגד, למרכזיה בענן יש גם חסרונות מסוימים ולא כדאי להתעלם מהם.

מה היתרונות ומה החסרונות הבולטים במרכזיה בענן ?

היתרון של מרכזיה בענן בא לידי ביטוי בהוצאות חודשיות קבועות וידועות מראש. כמו כן, מרכזיה בענן כוללת שירותי גיבוי, עדכוני אבטחה ותמיכה. מעבר לכך, הפעלת המרכזיה לא דורשת הקצאת מקום פיזי בעסק והיא יכולה להתאים גם לעסקים קטנים וגם לחברות גדולות. אם מוסיפים לזה את היתרון של גמישות מלאה תוך כדי התפתחות העסק, מבינים למה מדובר בפתרון מבוקש.

החיסרון של מרכזיה בענן הוא חוסר התאמה עבור בעלי עסקים שאין להם שום סוג של רקע טכני או רצון ללמוד את הנושא. למרות שהפעלת המרכזיה עצמה לא דורשת ידע מסובך, היא עדיין פועלת מעט אחרת בהשוואה למרכזיה המסורתית. בנוסף, המרת מרכזיה קיימת מקווי טלפון רגילים לקווי תקשורת מבוססי אינטרנט עלולה להיות כרוכה בהוצאות מסוימות עבור עסקים ותיקים.

מרכזיה בענן

אז מה עדיף?

רוב בעלי העסקים עוברים כיום לפתרון של מרכזיות בענן על אף החסרונות. היות ורוב החסרונות רלוונטיים בעיקר עבור עסקים ותיקים, המשמעות היא שבעלי עסקים חדשים בוחרים להציע את שירותי המרכזיה שלהם בענן ולא על בסיס קווים פיזיים של טלפונים. אז לפחות מבחינת הביקוש, כנראה שבמרכזיות בענן יש יותר יתרונות מאשר חסרונות.

מצד שני, לא כדאי למהר לקבל החלטה לגבי המרכזיה הנכונה עבור העסק. אם רוצים ליהנות מהיתרונות של מרכזיה בענן ולהתמודד עם החסרונות, צריך לוודא שהיא מתאימה להיקף ולסוג הפעילות. כאן, הדבר החשוב הוא להכין את שיעורי הבית. במידת הצורך, אפשר גם להתייעץ עם אנשי מקצוע ולקבל החלטה שתהיה מבוססת רק על הצעת מחיר מסודרת ועל מפרט מלא של כל מרכזיה בענן.