מרכזיית טלפון או מרכזיה בענן?

מרכזיית טלפון מול מרכזיה בענן

השוואה בין מרכזיית טלפון או מרכזיה בענן יכולה להיות רלוונטיים גם עבור המשרד וגם עבור הבית. בשני המקרים מדובר על שימוש עסקי או מסחרי במרכזיה, אך ההבדל הוא שבבית יש גם מקום להתחשב באופן שבו מנוצלים שאר קווי התקשורת. בכל מקרה, את ההשוואה עצמה אפשר לבסס על פרמטרים פחות או יותר אובייקטיבים ובצורה שתאפשר לבעלי עסקים לחסוך זמן, כסף ומשאבים מיותרים .

מרכזיית טלפון היא פתרון התקשורת המסורתי שקיים ברוב העסקים הישנים. בפועל, מדובר על מרכזיה שנשענת על קווי הטלפון הקיימים בתוך העסק ועל תשתיות של חברת בזק. לעומת זאת, מרכזיה בענן מבוססת על חיבור אינטרנט מרוחק אל שרת שנמצא במקום אחר לגמרי. כאשר משתמשים במרכזיה בענן, אין משמעות למיקום הפיזי של העסק והדבר היחיד שחשוב הוא תשתית תקשורת יציבה עם חיבור קבוע לאינטרנט.

היתרונות של מרכזיה בענן

יותר ויותר בעלי עסקים מבינים כיום את היתרון של מרכזיה בענן. נכון שצריך לבחון כל מקרה לגופו ושלא בכל מקום בארץ יש את תשתיות התקשורת שמאפשרות לנצל את היתרונות של מרכזיה בענן, אבל אין ספק לגבי הערך המוסף שהיא מציעה.

הדבר החשוב הוא להתאים את המרכזיה לצרכים הקיימים בעסק. כמו כן, השוואה יסודית בין מרכזיית טלפון או מרכזיה בענן מוכיחה שגם מבחינה כלכלית משתלם יותר להתקדם לפתרונות ה-IP שיש על הפרק.

מרכזיית טלפון מול מרכזיה בענן

תשלום חודשי קבוע וגמישות

היתרון של מרכזיה בענן הוא למשל תשלום חודשי קבוע, בלי הפתעות ובלי הוצאות נוספות. תחת התשלום החודשי הקבוע ובהתאם לכתב השירות של העסק, החברה שמספקת המרכזיה גם אחראית על עדכוני אבטחה ועל גיבוי. עם הזמן, בעלי עסקים יכולים לשמור על גמישות מלאה בהפעלת המרכזיה ולהוסיף או להוריד תכונות בהתאם לצרכים המעודכנים שלהם.

חוץ מזה, מרכזיה בענן מאפשרת לחבר את כל אמצעי התקשורת המודרניים – החל ממכשירים עם חיבור לאינטרנט, דרך מחשבים נייחים וניידים ועד מכשירי טלפון סלולאריים. בזכות התשתית המתקדמת הזו של פתרונות תקשורת, מרכזיה בענן הופכת לכלי עבודה יעיל שעוזר לעסק להתקדם.